Translate

15-07-2015

Hook

WARNING: Deze review gaat waarschijnlijk heel kort worden, dus er is een kans dat er aan het einde nog wat nutteloze informatie verteld wordt.

Deze review gaat dus over Hook, een puzzle game, gemaakt door Rainbowtrain. Het jaartal van het spel kon ik jammer genoeg niet vinden, maar ja... ik vond het toch geen geweldig spel. Met zo'n houding kom je der wel in het leven.

De bedoeling van de game is om alle haken en lijnen weg te spelen uit het beeld. De haken of lijnen zijn verbonden aan een zwarte stip en zijn weg te halen door daarop te klikken. Aan het begin gaat dit nog makkelijk, maar al snel veranderen de rechte lijnen in echte haken, waardoor je niet meer in willekeurige volgorde de lijnen kan weghalen. Nog later in het spel verschijnen er lijnen die automatisch heen en weer bewegen. Deze lijnen moet je ontwijken bij het intrekken van een haak, want anders moet je het level opnieuw doen.

Het concept van deze game was goed bedacht en het spel trok me ook gelijk aan. Toen ik het spel speelde viel het mij op dat je net zo lang kon wachten met je level voltooien als dat je wilde. Dit vond ik tegenvallen, omdat je dus ook alle tijd had om je level uit te vogelen, wat het ook weer makkelijker maakte. Dit haalde de spanning enorm weg en maakte het spel ook enigszins saai. Ook de muziek was niet erg boeiend om naar te luisteren. De laatste paar levels waren al wel wat leuker, doordat ik daar al iets meer over na moest denken, maar toch bleef dat saaie gevoel nog steeds hangen. Nadat ik het laatste had voltooid voelde het alsof het spel bleef hangen, waarna het gewoon naar het titelscherm terugkeerde. Dit vond ik wel jammer, want de game voelde hierdoor niet af.



Nu komt de nutteloze informatie:
De langste file duurde 11 dagen..
Hook begint met een H
Hook eindigt op een C
De vorige informatie klopte niet.
Waarschijnlijk heb of ga je opzoeken wat er in de foto staat.

Dat was de nutteloze informatie.


Hook is een spel met een leuk gegeven, maar had wat mij betreft iets boeiender gemaakt mogen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten