Translate

25-01-2015

EASTER EGG TIME: Zuma Deluxe


Tijdens het spelen van Zuma heb ik een Easter egg/Secret ontdekt. Ik noem hem zelf de 'UFO Easter Egg'. Bij deze Easter Egg verschijnt er een UFO in het startmenu, als je in de goede volgorde met je cursor over de knoppen gaat. Deze Easter Egg kan alleen gebeuren in de Engelse versie van Zuma, omdat er in die versie vijf knoppen in het start menu zijn, terwijl er bij de Nederlandse versie maar vier knoppen zijn. Als je met je cursor dus op de goede manier over de knoppen gaat, hoor je de theme van de film 'Close Encounters Of The Third Kind'. De goede volgorde gaat als volgt: Eerst ga je met je cursor over de 'Adventure' knop, vervolgens ga je over de 'Gauntlet' knop. Na deze knop ga je met je cursor over de 'Options' knop, daarna over de 'Help' knop. Deze knop is soms ook vervangen door een 'More Games' knop. Ten slotte ga je over de 'Quit' knop. Als je dit 3 keer goed doet verschijnt de UFO. Als je op de UFO klikt verschijnen er credits, met een of andere space achtergrond. Ik vond dit een grappige easter egg, omdat ik Aliens en UFO's altijd wel interessant vind. Ik ontdekte het eigenlijk een beetje per toeval, doordat ik een beetje in het start menu aan het klooien was. Ik probeerde een vriend te irriteren met de tonen en toen ontdekte ik dat het net klonk als de theme song van 'Close Encounters Of The Thrid Kind'. Ik deed dit vervolgens 3 keer en ontdekte de Easter Egg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten