Translate

11-02-2015

50 POSTS SPECIAL: Top 5 Adventure Games

50 POSTS! HET IS ME GELUKT! JIPPIE! 

Aangezien dit mijn 50ste post is, dacht ik dat het tijd was voor iets speciaals. Ik wilde dus niet gewoon een normale review doen, dus een van de eerste dingen die in mij opkwam was een top 5. Na een poosje nagedacht te hebben, kreeg ik het idee om de top 5 over adventure games te laten gaan. Sommige games in de top 5 zijn games waar ik al eerder wat over heb geschreven, over andere nog niet. Ik ga geen complete reviews van de games doen in deze post, omdat ik anders geen reviews meer kan doen over de games. Ook heb ik een regel die ik belangrijk vind, namelijk: Maar een game per serie. En dat is het!

Dus, laten we beginnen...

5. Moop & Dreadly En De Schat Van Bingbong Eiland (M&D)
Moop & Dreadly is een adventure game (O Ja, dat is logisch. Dit is namelijk een top 5 adventure games). Dat doen we even opnieuw. M&D gaat over Dreadly, een piraat en Moop, een... what the hell is Moop? Deze soort van leven is helaas nog niet ontdekt. Totdat er meer bekend over is, heet deze soort Paarse Vlek. Dreadly heeft een schatkaart gevonden en samen met Moop gaat hij naar Bingbong eiland om de schat te zoeken. De reden dat deze game in de top 5 staat is, omdat ik de tekeningen in de game heel leuk vind. De reden waarom deze game maar op 5 staat is, omdat de game voor mij een beetje te simpel is.


4. Monster Mix (Creature Crunch)
Monster Mix gaat over een jongen die schuilt voor de regen bij een huis en door een valluik in het huis terecht komt. Ook is de bewoner van het huis een gestoorde professor, die hem verandert in een zombie. Monster Mix staat in de lijst, omdat er heel veel leuke grapjes in de game gemaakt worden, maar de reden dat de game op nummer 4 staat is omdat het grootste deel van de game meer voelt als gokken welk voorwerp je moet gebruiken en het voelt niet echt alsof je er over na moet denken.


3. Putt-Putt Redt De Zoo
Putt-Putt Redt De Zoo is een game gemaakt door een van mijn favoriete bedrijven: Humongous Entertainment. De game gaat over Putt-Putt, een auto, en een dierentuin, die een grote opening heeft. Deze opening kan helaas niet doorgaan, omdat er baby dieren vermist zijn. Het is dus de bedoeling deze dieren terug te vinden en de opening toch door te laten gaan. Het is niet zo zeer dat ik de game zelf super vind, maar er zijn zo veel extra's in deze game die het leuk maken. Natuurlijk vind ik de game zelf ook leuk, maar die extra's maken het nog leuker. Dat is de reden dat deze game op nummer 3 staat.



             2. Skipper En Skeeto - De Wraak Van Meneer Schim

Deze game is gemaakt door Ivanoff en een van mijn all-time favorite games (dat is ook de reden dat deze game zo hoog in de lijst staat). Het spel gaat over Skipper, een mol, die is opgesloten in het flatgebouw van meneer Schim. Skeeto, een mug en Skipper's beste vriend, heeft de taak om hem te redden. De reden dat ik deze game op nummer 2 heb gezet is waarschijnlijk omdat ik deze game gewoon zo ontzettend vaak heb gespeeld. Ondanks dat gaat deze game mij niet vervelen. Ik vind het ook gaaf dat je voorwerpen kan combineren en zo een nieuw voorwerp kan creëren. Daarom dus! Ja!

1. 
....
Dat was even een lege ruimte om het spannend te houden...

1. Pajama Sam - De Helse Jacht Op De Duistere Nacht
Deze game is gemaakt door hetzelfde bedrijf als die van Putt-Putt: Humongous Entertainment. De game gaat over Pajama Sam, wie bang is voor de duisternis, dus hij pakt zijn heldenspullen en gaat naar het land van Duisternis om Duisternis te vangen, zodat hij nooit meer bang hoeft te zijn.
Ik heb niet één reden waarom ik dit spel leuk vind. Ik heb er ook geen twee... ik weet niet hoeveel ik er heb. De hele sfeer die deze game heeft: de muziek, de wereld het verhaal erachter... dat vind ik gewoon geweldig. De karakters: Cool. Het verhaal: Cool. Alles: Cool. Ik heb deze game ontzettend vaak gedaan. Nog meer dan Skipper En Skeeto en ik vind deze game nog steeds super. Zo super dat het nummer 1 is. En dat is het al voor een paar jaar. Als je me mijn top 5 vier jaar terug zou hebben gevraagd, zou dit spel ook al op nummer 1 staan. Als je het me nog eens 6 jaar eerder zou hebben gevraagd... dan wist ik waarschijnlijk niet waar je het over zou hebben. Ik was toen namelijk 3 jaar oud, dus...

Ondanks dat dit mijn 50ste post is, vond ik het extreem lastig om dit te schrijven. Ik had veel momenten dat ik aan de top 5 wilde beginnen, maar dan had ik er al gelijk geen zin meer in. De reden hiervoor zou kunnen zijn dat mijn nummer 1 en 2 altijd hetzelfde zouden blijven, maar de rest zou veranderen en dan klopte de top 5 niet meer. Ik was ook een beetje bang dat ik niet tevreden zou zijn over mijn 50STE POST. Toch is het me gelukt. Ik ben blij! voor de lezers die me al heel lang volgen... heel erg bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten