Translate

08-05-2015

Kiwi 64

Kiwi 64 is een korte indie platformer die vergelijkbaar is met Banjo-Kazooie of een game die ik al eerder op de blog heb geplaatst, 102 Dalmatiƫrs. Het spel is door Siactro gemaakt in Unity en komt uit 2014.

Tada! Kiwi Operatie
In het spel speel je een Kiwi en moet je verschillende taken vervullen om zo anderen te helpen. Het hele spel speelt zich af op een eiland met in het midden een mega berg met daarop een soort eindbaas. Je kan de eindbaas bereiken door helemaal omhoog te klimmen via de platforms en paddenstoelen (deze laten je extra hoge sprongen maken). Dat stuk van het spel doet me heel erg denken aan Bomb-omb battlefield (het eerste level in Super Mario 64). Er lopen ook nog bananen rond op het eiland en deze moet je trappen en dan... nou ja, dan zijn ze dood. Jippie! Over het hele eiland liggen muzieknoten verspreid. De muzieknoten kan je oppakken en dan kan je er mee doen. Ik weet niet wat, maar gewoon iets. Weetjewel? Er liggen ook nog 4 letters verstopt over het eiland, namelijk: de K - I - W - I. Dit doet me erg denken aan het verzamelen van de letters K - O - N - G in sommige Donkey Kong spellen. Volgens mij zitten er in de game best wel wat verwijzingen naar andere spellen. Ook hangt er namelijk een tas aan een haak. Dit is een verwijzing naar Conker's Bad Fur Day. Ook is er een paling die me doet denken aan de paling in het onderwaterlevel van Super Mario 64. Elke keer dat je een taak weet te volbrengen verschijnt er ergens een magische lamp. Als je alle 5 de magische lampen hebt kun je de eindbaas doden. Super!

Ik vond Kiwi 64 een erg vermakelijk spel, omdat er je buiten het grote doel van het spel en nog andere kleinere doelen had. De besturing van het spel vond ik ook prima werken. Iets anders wat ik zo leuk vind aan dit spel is dat het voelt als echt jeugdsentiment, puur omdat het spel met aan andere games doet denken. Dit vind ik heel erg grappig. Ook heeft een van de geheime dingen in het spel me heel nieuwsgierig gemaakt, maar over dat geheim vertel ik wel een andere keer. Kiwi 64 is een grappige indie platformer en is hier te downloaden: Download link

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten