Translate

27-06-2015

Monument Valley: Ida's Dream

Toen ik laatst keek in de appstore, op de Ipad, bij de updates, zag ik een update van Monument Valley staan. In deze update zat een extra hoofdstuk, genaamd Ida's Dream. Dit hoofdstuk is een hoofdstuk dat voor iedereen gratis te downloaden is en je kunt het hoofdstuk krijgen door je game te updaten.


Mijn level begon met een molen, die er net als andere levels een paar coole aspecten heeft. Je kunt namelijk de molen ronddraaien en zo andere delen van het level zien. Het doel is om Ida, de hoofdpersoon van het spel naar een bepaald punt toe te brengen. Dit doe je door verschillende puzzels op te lossen, die vaak een onmogelijke oplossing hebben. Als je een bepaald platform in het level verschuift of draait ontstaat er een onmogelijke overgang tussen de platforms, in een M.C. Escher stijl.

Om op de molen te komen moet je via deuren naar andere levels gaan en daar de puzzels oplossen. Als je een level oplost kom je weer terug bij de molen en springt er een lampje boven de deur aan. Het is de bedoeling dat je alle lampjes boven de deuren aankrijgt. Als je dit doet ben je ver aan het einde van het hoofdstuk en kan je naar de top van de molen toe.

Ik vond dit persoonlijk een mooi hoofdstuk en ik vond het leuk dat je elke keer weer terugkwam bij de molen. Ik had ook weer wat gave dingen in dit hoofdstuk gezien die ik nog niet echt in het originele spel had gezien. Ook vond ik het design van de levels weer erg gaaf, net als bij de andere hoofdstukken. De puzzels had ik niet zo snel opgelost en dat maakte het erg leuk. Ik heb ook eigenlijk geen echte minpunten, omdat ik Monument Valley een geweldig spel vind. Het hoofdstuk is gratis te downloaden en is een echte aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten