Translate

10-07-2015

Last Conundrum of Da Vinci

Last Conundrum of Da Vinci is een puzzel game uit 2010, uitgegeven door Myplaycity.com. Jammer genoeg heb ik niet kunnen ontdekken door wie het is gemaakt, want er is nergens een knopje voor de credits te vinden en op internet kan ik het ook niet vinden. Wel weet ik dat de makers niet echt houden van naakte mensen. Kijk maar even naar de foto aan de rechterkant. Misschien kan je iets vinden wat mist.


Een verhaal zit wel in het spel. Of nou ja, een beetje dan. Aan het begin van het spel wordt er verteld over iemand die een pakketje ontvangt met daarin het laatste 'woordraadsel' van Da Vinci. En dan moet je een puzzel oplossen. Snap der echt niks van. Helemaal Top!


In dit spel is het de bedoeling dat je een rechthoekig blok naar een finish toe stuurt, zonder dat het blok van het 'spelbord' afvalt.
De vlakken hebben een bepaalde grootte en aangezien het object wat je bestuurt een rechthoek is, is het twee keer die grootte. Snappie? Geef nou eens antwoord! Oja dat kan niet. Laat maar.

Het rechthoekige blok kan tijdens het bewegen op één kant staan of op 2 kanten. Dus op de top of bodem of op de zijden. Als je het blok van rechtopstaande positie naar een platte ligging wilt brengen heb je twee vakken nodig, want als de helft van het blok naast het spelbord komt val je er al af. Dit is waarschijnlijk de meest onduidelijke review van een game ooit, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit anders moet uitleggen.

Natuurlijk komen er later in dit spel ook nieuwe dingen voor die het spelen lastiger maken. Er komen verderop in het spel knoppen voor waarmee je extra grondvlakken kan laten verschijnen. Ook komen er teleporters die je naar een andere plek teleporteren. Soms wordt je hierbij gesplitst en kun je met de twee helften apart bewegen. Dit kan het spel ook heel makkelijk maken. Er komen verderop ook bepaalde vlakken waar je wel op kan liggen als je op je zij ligt, maar niet als je recht op staat. Dan breekt het vlak namelijk door en dat wil je niet. Dan ben je dood.

Om een bepaald aantal levels krijg je een soort tekening, geschilderd door Da Vinci in een collectie en aan het einde van het spel heb je dus alle tekeningen.

Na het spelen van 67 levels (zoveel zijn er) was ik benieuwd naar hoe het spel zou aflopen. Ik had het laatste level voltooid en ik wachtte op het einde. Ik wachtte. Ik wachtte. Nou ja, je snapt wel. Het einde kwam niet. Niet eens een 'Congrats! You completed the game'. Zelfs niet een 'The End'. Zo irritant. Je speelt 67 levels en je krijgt niet eens een einde. Toen was ik er wel klaar mee en gooide ik het spel van de PC af.


Last Conundrum of Da Vinci is een geinig spel en blijft leuk voor een stuk of 10 levels. Dan ben je er weer even klaar mee en dan, iets later, heb je weer zin in het spel en speel je weer 10 levels. Ik vond de game zelf wel geinig, maar de storyline was slecht. Het verhaal aan het begin van het spel was al niet zo goed en het verhaal aan het einde... Oja, die was er dus niet. Ik vond het wel best jammer dat ik niet zo veel over de game kon vinden, maar dat gebeurt ook wel eens bij andere games die ik review. De levels waren best lastig, maar zijn toch allemaal gelukt. En geen einde. AAAAARRGH! Waarom? Toch heb ik erg van de game genoten, ondanks dat einde. Of dat niet einde. Laat maar.
Geinig spel. Doei! Wauw geweldige review. Hadden ze maar een goed einde moeten maken. Kijk dit, wat hier staat is een goed einde: Hoi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten