Translate

23-08-2015

Samorost

Samorost is een indie adventure game uit 2003 gemaakt door Amanita Design. Andere games door Amanita Design zijn Machinarium en The Quest For The Rest (een game die ik al eerder heb gereviewd).


De game is een flash game en is in een niet al te lange tijd uit te spelen. Tenzij je niet zo slim bent en een half uur voor elke puzzel nodig hebt.

In Samorost ben je een dwerg die samen met zijn hond op een planeet woont. Via een verrekijker ziet de dwerg dat een andere planeet op de planeet waar hij woont afkomt en hij besluit met zijn raket naar de andere planeet toe te vliegen. Op die planeet moet je verschillende puzzels oplossen om ervoor te zorgen dat de twee planeten niet gaan botsen.

Ik vind Samorost een hele leuke game, omdat ik de karakters leuk vind en ik vind de levels er gaaf uitzien. Ook zijn de puzzels over het algemeen lastig en ook zijn de oplossingen vaak leuk bedacht. Het verhaal van de game is grappig, maar toch eenvoudig bedacht. Naast deze redenen heb ik nog meer redenen waarom ik de Samorost-Games zo leuk vind, maar dit zijn in ieder geval de belangrijkste.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten