Translate

24-08-2015

Shapik: The Quest

Shapik: The Quest is een adventure game uit 2014, gemaakt door Pavel Podberezko. De game is een flash game en is dus via internet te spelen. Ook kan je de game in een kwartiertje tot 20 minuten uitspelen en daardoor kun je de game even snel tussendoor spelen. De game is te vergelijken met o.a. Samorost, een game die ik gisteren heb gereviewd.

In Shapik ben je een dwerg (niet dezelfde dwerg als uit Samorost, waarover ik gisteren al heb verteld). De dwerg is zijn vriendinnetje kwijtgeraakt doordat zij in een val is gelopen. Het net waarin zij is gelopen, word door slechteriken meegenomen en vervolgens naar een kasteel gebracht. Het doel van de game is om naar het kasteel toe te gaan, daar het vriendinnetje te bevrijden en vervolgens weer thuis terug te komen. Dit gaat natuurlijk niet zomaar. Onderweg kom je veel andere wezens tegen die je moet helpen, om zo verder te komen. Het kasteel kom je ook niet zomaar binnen en weer terug thuis komen gaat ook niet zonder een aantal puzzels op te lossen.


Ik vind Shapik: The Quest een leuke game, omdat de meeste puzzels lastig zijn en niet gelijk opgelost zijn. Ook heeft de game niet ontzettend veel levels waardoor het in niet al te lange tijd uit te spelen is. De karakters en het verhaal van de game vind ik erg leuk bedacht. Het verhaal lijkt heel erg op het verhaal van Samorost 2, waarin de hond van Samorost ontvoerd wordt en teruggehaald moet worden. Nadat je de hond terug hebt moet je ook weer thuis zien te komen. Het verhaal van Samorost 2 lijkt dus heel erg op het verhaal van deze game.  

Ik vind vooral het derde level leuk, omdat dat level een hele sneaky oplossing heeft. De oplossing ontdek je pas na een lange tijd en is eigenlijk heel simpel, maar toch blijf je een lange tijd nadenken over de puzzel en daarom vind ik hem ook zo leuk. Ook een paar andere levels hebben een sneaky oplossing, maar vooral deze kan ik me goed herinneren.

Ik heb Shapik: The Quest in niet een al te lange tijd uitgespeeld, maar toch zaten er wel lastige levels tussen. ik heb erg van de game genoten en hoop dat er nog eens een tweede deel van deze game komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten